інформація для учнів 1 курсу

Просвітницькі інформаційни години

26.04.20
Радіація, радіоактивність, випромінювання
.Ці слова лякаю пересічного українця, пробуджуючи в нього пам'ять про події 1986 року на ЧАЕС.
Дерек Мюллер з каналу Veritassium зробив чудовий ролик про (на його думку) найрадіоактивніші місця на Землі




29.03.20


Те               Тест: узнаете ли вы 15 стран по одному лишь силуету?

 

https://mandruy.com/informaciya/uznaete-li-vy-15-stran-po-odnomu-lish-siluetu/?fbclid=IwAR3_rGps0UfiiAxVMJoEJeShm5nXTWzp2PTb4lYFyvDdVjGMsZI8yOM8Gvo








28.03.20      Екскурсія "Ермітаж"
Дивимось під час карантину тут:



а з    Тема    заняття: Життя – це найвища цінність. Бережи його!


(до Дня ЦЗ населення)

Мета: активізувати, повторити знання учнів з теми надзвичайні ситуації, їх класифікацію та причини виникнення, сформувати в учнів поняття про цивільних захист.
Обладнання та матеріали: ватно-марлеві пов’язки, протигаз, наочність.
Основні поняття: цивільна оборона, надзвичайні ситуації, захист населення.
«Пам’ятай! Життя є дар, І той, хто його не цінує, Цього дарунку не заслуговує». Леонардо да Вінчі  
I.Організаційний етап.
Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя. Але, на жаль, життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Ці питання постають перед кожною людиною. Адже ніякі  блага цивілізації не замінять чистого повітря, прозорої води та нешкідливого харчування. Як важливо у таких ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки й пригадала, як поводитися за таких обставин, як урятуватися самій й як допомогти вижити іншим.
II. Обговорення проблемної ситуації
Темою заняття є ,,Цивільна оборона”. Як ви думаєте, що означає поняття цивільної оборони та яке її значення в сучасних умовах життя суспільства? (Учні висловлюють свої думки).
ІІІ. Розповідь учителя з елементами бесіди
В наш час аварії, катастрофи, стихійні лиха почастішали через активне використання продуктів науково-технічного прогресу. Ці біди нерідко призводять до загибелі великої кількості людей. В ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійних лих беруть участь організовані й оснащені технікою групи людей, що називаються формуваннями ЦО. Вони рятують людей у мирний час. ЦО покликана рятувати людей і у воєнний час, якщо противник застосовує сучасні засоби нападу. Успішно вирішувати ці завдання ЦО може спільно з воїнами Українських Збройних Сил. Тому кожен учень повинен уміти діяти в таких умовах, знати і вміти використовувати засоби індивідуального захисту.
,,Кожен громадянин має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха та гарантування забезпечення реалізації цього права”
Завдання цивільної оборони:
Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження і запровадження заходів щодо зменшення збитків та втрат  вразі аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж та стихійного лиха;
Оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний часи та постійне інформування його про наявну обстановку;
Захист населення від наслідків надзвичайних ситуацій;
Організація життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф, стихійного лиха та у воєнний час;
Організація і проведення рятувальних та ін. невідкладних робіт у районах лиха і осередках ураження;
Створення систем аналізу і прогнозування, управління, оповіщення і зв’язку, спостереження і контролю за радіоактивним, хімічним і бактеріологічним зараженням, підтримання їх у готовності для сталого функціонування в надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часів.
Що ми називаємо надзвичайними ситуаціями (відповіді учнів)
Надзвичайна ситуація це порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, що спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат.
За походженням надзвичайні ситуації класифікують наступним чином:
1).НС природного характеру; (демонстрація індивідуальних засобів захисту протигазу та ватно – марлевої пов΄язки) Додаток 1.
2).НС техногенного характеру;
3).НС соціально-політичного характеру; (як поводити себе у натовпі та захистити себе)
4).НС воєнного характеру. (Звернути увагу на події АТО)
НС природного характеру – небезпечні геологічні, метеорологічні, гідрологічні морські та прісноводні явища, деградація ґрунтів чи надр, природні пожежі, зміна стану повітряного басейну, інфекційна захворюваність людей, сільськогосподарських тварин, масове ураження сільськогосподарських рослин хворобами чи шкідниками, зміна стану водних ресурсів та біосфери тощо
НС техногенного характеру транспортні аварії (катастрофи), пожежі, неспровоковані вибухи чи їх загроза аварії з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове руйнування споруд та будівель, аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, гідродинамічні аварії на греблях тощо.
НС соціально-політичного характеру пов'язані з протиправними діями терористичного і антиконституційного спрямування: здійснення або реальна загроза терористичного акту (збройний напад, захоплення і затримання важливих об'єктів, ядерних установок і матеріалів, систем зв'язку та телекомунікацій, напад чи замах на екіпаж повітряного або морського судна), викрадення (спроба викрадення) чи знищення суден, захоплення заручників, встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях, викрадення або захоплення зброї, виявлення застарілих боєприпасів тощо. 
НС військового характеру пов'язані з наслідками застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок руйнування атомних і гідроелектростанцій, складів і сховищ радіоактивних токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, транспортних та інженерних комунікацій тощо.

Захист населення –  це створення необхідних умов для збереження життя людей у надзвичайних ситуаціях.
Головна мета захисних засобів – уникнути чи максимально знизити ураження населення .
Основні засоби захисту населення:
попередження населення про можливу загрозу виникнення НС;
оповіщення населення про НС;
виявлення обстановки в осередку ураження і можливий вплив на населення вражаючих факторів;
укриття людей в пристосованих для захисту населення приміщеннях виробничих, житлових і громадських будівлях, в спеціальних захисних спорудах ;
використання засобів індивідуального захисту органів дихання і шкірних покривів;
регламентування життєдіяльності населення в умовах зараження;
проведення заходів медичного захисту;
евакуація населення із зон НС;
ліквідація наслідків НС.
Повторення номерів телефонів аварійних служб:
101,102,103,104,112.
Спілкування з учнями:
1.Чому виникають надзвичайні ситуації? Чи можна їх попередити?
2.Як можна захистити населення в умовах НС?
3.Про які основні засоби населення ви дізналися?
4.Що ми називаємо НС?
5.Хто є причинами НС?
6.Телефони номерів аварійних служб.
7.Що ви пригадала та дізналися нового на цьому занятті?
8.Якщо відбувається обстріл приміщення де є вікна, що потрібно робити?
9. Якщо ви побачили незнайомий предмет. Ваші дії?
10. Якщо ви залишилися в кімнаті за дверима якої палає вогонь. Що треба зробити?
11. Ваші дії в натовпі?
12. Як треба діяти, коли ви почуєте сигнал тривоги?
13. Які речі необхідно взяти із собою в разі евакуації?

Головне для людини – це знати, як поводитись у надзвичайних ситуаціях. Саме в цьому полягає основна мета ЦЗ. Тому кожен учень повинен  знати і вміти, як поводитись в таких умовах, які засоби індивідуального захисту використовувати. 

Всесвітний день вишиванки 16 травня 2019 року
Пропонуємо пройти тест до Дня вишиванки  https://naurok.com.ua/test/start/8658

Комментариев нет:

Отправить комментарий